דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השלמת בגרות בלשון 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 3387 פעמים ]

"עברית שפה קשה" נוהגים לומר עולים חדשים הלומדים עברית, ואכן עברית מתגלה כשפה מורכבת ומסובכת. אפילו ישראלים אשר נולדו, גדלו והתחנכו על ברכי השפה העברית מתקשים בלימודי לשון והבעה ושוגים לא מעט בדקדוק בחיי היומיום. לא פלא כי רבים מחפשים השלמת בגרות בלשון על מנת לזכות בתעודת בגרות מלאה.

לשון איננו מקצוע פשוט. הוא מורכב מידיעת הדקדוק על בוריו, בניינים שונים, הטיות, הברות ועוד. יש הטוענים שזהו מקצוע קשה יותר ממתמטיקה או ביולוגיה!

מקצוע לשון הינו מקצוע חובה בבגרות לפי הנחיות משרד החינוך, ועל מנת לקבל זכאות לתעודת בגרות מלאה חובה להיבחן בבגרות בלשון ברמה של יחידת לימוד אחת לפחות ולקבל ציון עובר. חשוב לציין כי בחינת הבגרות בלשון מורכבת מבחינה בלשון ובחינה בהבעה עברית (או בחינה בחיבור).

לשון הוא מקצוע אותו לומדים בתיכון כחלק מתוכנית הלימודים לקראת תעודת בגרות. ברוב בתי הספר הבגרות בלשון הינה בעלת שתי יחידות לימוד והיא כוללת בגרות בלשון ובגרות בהבעה עברית. רוב התלמידים נבחנים כבר בכיתה י'.

כיוון שהבגרות הזו היא בגרות קשה, ישנם לא מעט תלמידים אשר נכשלים בה או לא ניגשים אליה. כאמור, על מנת להיות זכאי לתעודת בגרות מלאה יש להיבחן בבגרות בלשון. שני המרכיבים הללו שולחים אנשים רבים לבתי ספר פרטיים על מנת להשלים בגרות בלשון.

השלמת בגרות בלשון נעשית בעיקר בבתי ספר אקסטרניים, במכונים פרטיים להכנה לבגרות (כמו קידום, לחמן, אנקורי ועוד) או מכינות לבגרות במכללות ובאוניברסיטאות. בדרך כלל בחינה אקסטרנית היא קצת שונה מהבחינה בתיכון והיא מורכבת מבגרות בעברית א' ובגרות בעברית ב' לאקסטרנים.

מן הראוי לציין כי נבחן אשר השלים בגרות אחת כתלמיד אינטרני בתיכון, בגרות בלשון או בגרות בחיבור, יידרש להיבחן רק באחת מהבגרויות המיועדות לאקסטרנים.

בחינת הבגרות בלשון כוללת בחינת הנבחנים בנושאים דקדוקיים שונים כמו: דיוקי הגייה, מילות יחס, בניינים, פעלים, שמות מספרים וספרות, תורת ההגה, תחביר ושחבור, הבנת הנקרא והבעה בכתב ועוד.

לפני מועד הבחינה רצוי מאד להתעדכן במידע אותו מפרסם משרד החינוך או מכוני ההכנה בכל הקשור לנושאי הלימוד ומבנה הבחינה עצמו.

השלמת בגרות בלשון היא הכרחית למי שמעוניין בתעודת בגרות מלאה וחסרה לו הבגרות בלשון. כיום ניתן להשלים בגרות בלשון במקומות רבים, רק חשוב לברר מהם התנאים שמעניק לכם כל מקום, מהן העלויות, והכי חשוב: מהם אחוזי ההצלחה. השלמת בגרות בלשון היא לא פשוטה וכדאי לעשות זאת נכון.

 


למידע על מכוני השלמת בגרויות כנסו לאתר www.bagruyot.com





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב